fredag 24 juli 2009

Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K. Rowlings

Sista Harry Potter-boken! Jag kände mig rätt nöjd när jag var klar med den, faktiskt. Det hela blev väl ungefär som det skulle/borde till slut. (Jag påminner mig en diskussion jag hade med en kompis en gång för några år sedan: Tänk om Harry dör i sista boken; vad skulle det leda till i fråga om barns tro på livet... nå, nu gick det ju inte så illa, även om väl en hel del av karaktärerna har gått obehagliga öden till mötes under resans gång.)

Nu ska jag kanske se den senaste filmen snart? Det var så pass länge sedan jag läste den där Halvblodsprinsen att jag nog står ut med filmen, tror jag...

Förresten hörde jag att något universitet (kanske fler?!) har sommarkurser i ämnet Harry Potter! Lustigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar