torsdag 9 september 2010

Etiketter...

När man börjar en ny blogg är det inte alldeles lätt att veta hur man ska organisera den. Det beror ju lite på vad och hur man kommer att skriva, och det vet man kanske inte från början. Nu har jag haft den här bloggen ett tag, och undan för undan har jag försökt få ett system i etiketterna.

Problemet blir när jag får för mig att byta namn på etiketterna för att göra det hela litet klarare. (Till exempel, "genre: personligt om livet" bör signalera att det rör sig om en bok som har någon form av självupplevd grund - inte nödvändigtvis en biografi, dock - istället för bara "personligt om livet", vilket kanske kan se ut som att det handlar om mitt liv.)

Jag skulle önska att det fanns något lätt sätt att göra detta på, men icke. Det måste göras inlägg för inlägg. Inte för att det är hela världen, men det tar lite tid att redigera hela bloggen... Då föredrar jag Live Journals smidiga system, där man bara kan klicka på "manage tags", och sedan kan man byta namn och radera bäst man vill...

Detta för att förklara mig ifall någon eventuell läsare skulle tycka att det hela just nu ser rörigt och inkonsekvent ut...

/Slut på poänglöst blogginlägg

4 kommentarer:

  1. Men, har inte du blogger? Det är ju bara att markera en kategori, lägga till det nya namnet för alla, sedan klicka bort det gamla namnet på alla. Så gör jag iaf.

    SvaraRadera
  2. Ja, på alla, ja? Det jag menar är ju att om man har 30 inlägg i en kategori, så måste man ju ta bort det gamla namnet och lägga till ett nytt 30 gånger. Eller missar jag något? Det skulle vara enklare om man kunde markera en kategori i listan och ändra en gång, och sedan är alla inlägg med den kategorin ändrade...

    SvaraRadera
  3. Hannele: Nej, det är ju inte det!

    SvaraRadera