lördag 12 juni 2010

Bokköp

Nyligen fick jag presentkort så att jag skulle kunna köpa den böcker jag vill. Glad i hågen gick jag ner på stan och plockade åt mig en bunt böcker. Mannen i kassan tittade lite konstigt på mig: "Det här är Akademibokhandeln... de här gäller bara på Bokia..." Ooops, det hade jag på något sätt råkat missa att lägga märke till! Ingen Bokia där jag bor, alltså... och till min överraskning inte heller i Uppsala, men kanske tyckte de att det räcker med fyra bokhandlar i den stan...

Nu är jag hemma hos mina favoritpojkar Itchy och Gucci medan deras husse och matte är borta på roligheter. Här finns Bokia! Inte för att det kändes så roligt att gå ut eftersom det har spöregnat hela dagen, men jag gjorde det i alla fall, så att jag slipper gå och tänka på det...

Nu visade sig den här butiken vara liten och långt ifrån välsorterad! Men jag lyckades plocka åt mig följande:

Anna Gavalda: Lyckan är en sällsam fågel. Tja, jag gillade ju Tillsammans..., så varför inte.

Anne Holt: 1222 över havet. Jag minns inte när jag läste en Hanne Wilhelmsen-bok sist. Jag minns knappt ens vad den förra handlade om, men jag tror att jag gillade den.

Patricia Cornwell: De dödas bok. Den fanns bara i storpocket. Men är man ett fan av Scarpetta så är man...

Charlaine Harris: Living Dead In Dallas. Ja, det var något med första boken som gav mersmak i alla fall, och så vill jag fortfarande se hur den där Maryann hanteras i bokform. (Jag inser redan att det måste vara annorlunda än i True Blood, men ändå.)

Återstår bara att se vilken jag väljer att läsa först...

2 kommentarer:

  1. Svårt att sluta läsa om Sookie när man väl börjat, eller hur? Böckerna och serien är så väldigt olika men så bra på sina skilda sätt :)

    SvaraRadera
  2. Tja, nu efter andra boken känner jag mig inte riktigt lika ivrig längre, men ändå är det någonting som gör att jag kanske ändå vill läsa vidare... Ja, det är mycket som skiljer sig åt mellan böckerna och serien men för mig som såg serien först så känns det ändå som att jag känner igen mig. Jag vet inte hur man känner för True Blood om man har läst böckerna först.

    SvaraRadera