måndag 12 september 2011

Mumintävling

Jag läste hos Tekoppen alldeles nyss att det finns en tävling där man kan vinna Muminmuggar. Allt man behöver göra är att skriva ett blogginlägg om varför man vill vinna. :)

Jag har alltid gillat Muminvärlden, från min barndom har jag starka minnen av berättelsen om det osynliga barnet. Jag minns även ett kassettband vi hade med någon eller några berättelser inlästa. Starkast minns jag alla sånger! Först i tjugoårsåldern läste jag Sent i november... och tyckte att det var en helt fantastisk bok.

Jag ska villigt erkänna att min relation till muminvärlden inte är den allra djupaste, men min första tanke då jag läste om tävlingen var att jag i alla fall ville delta. För jag har vänner som är mer än passionerat hängivna muminfantaster, och om jag nu skulle vinna med en sådan motivering, så går muggarna till dem. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar