lördag 24 april 2010

Snabblogg

Snabbt bloggat innan tåget...

Blogginlägg som väntar på att skrivas:

* Murakamis Kafka på stranden

* De besatta av A.S. Byatt; en ofta läst bok som jag nyligen hittade en rätt gammal recension av, som jag skulle kunna lägga in här för den händelse att någon läser och blir intresserad...

I Paris köpte jag följande böcker:

* Nos baisers sont des adieux (helt ny!) och Poing mort av Nina Bouraoui

* Passerelles av Julie Lezzie

* Pour l'amour de Marie Salat av Régine Deforges

(Dessa i gaybokhandeln Violette & Company)

* Jane Eyre lu par Fanny Ardant (!!!!)

Jag hittade även en film- och litteraturtidskrift med NB på framsidan, som jag dock inte har läst än. Nu på tåget ska jag fortsätta läsa hennes Appelez-moi par mon prénom.

För övrigt frustrerar det mig något gränslöst att jag kan läsa böcker men har så svårt att prata språket!

En annan sak som kan vara värd att nämna är att efter Paris tog jag tåget till Tyskland (lyckligt ovetande om hur smart det var av mig att ha planerat tåg istället för flyg...) och såg-hörde-träffade Mireille Mathieu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar